ete.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | ||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||
Dersin Düzeyi | - | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yükselteç türleri, DC ve AC analiz, DC ve AC yük eğrileri | Bölüm 4 - Bölüm 5 |
2 | Çok-katlı Yükselteçler | Altbölüm 6.9 |
3 | Yükselteçlerin Alçak Frekans Tepkesi | Altbölüm 7.1 - 7.3 |
4 | Yükselteçlerin Yüksek Frekans Tepkesi | Altbölüm 7.4 - 7.5 |
5 | Güç Yükselteçleri | Altbölüm 8.1 - 8.3 |
6 | Güç Yükselteçleri | Altbölüm 8.4 - 8.5 |
7 | İşlemsel Yükselteçler ve İşlemsel Yükselteç Devreleri | Bölüm 9 |
8 | Akım Aynaları ve Aktif Yük | Bölüm 10 |
9 | Fark Yükselteçleri | Altbölüm 11.1 - 11.3 |
10 | Fark Yükselteçleri | Altbölüm 11.4 - 11.6 |
11 | Geribeslemeli Yükselteçler | Altbölüm 12.1 - 12.4 |
12 | Geribeslemeli Yükselteçler | Altbölüm 12.5 - 12.7 |
13 | Geribeslemeli Yükselteçlerde Kararlılık | Altbölüm 12.8 - 12.10 |
14 | İşlemsel Yükselteçler ve İdeal Olamayan Etkiler | Chapter 13 |
15 | Tekrar | |
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | Donald Neamen, Microelectronics: Circuit Analysis and Design, McGraw Hill, 2007 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits – Circuit Analysis and Design, Oxford Press, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | |
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2 | Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. | X | ||||
3 | Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
5 | Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
7 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir. | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest